5 Farklı Tarif İle Tavuk sote Nasıl Yapılır ?

Herkesin sevdiği , sevmeyen insanın bulunmadığı bu lezzetin birbirinden güzel 5 farklı tarifini bu yazımda bulacaksınız. 




1. Tavuk Sote Yapımı 

Gerekli Malzemeler
  • 1 tane tavuk göğsü (500 gr)
  • 1 tane orta boy soğan
  • 2 tane sivri biber
  • 1 tane büyük domates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Sıvı yağ
 Tavuk Sote Yapımı
  • Soğanları ince ince doğrayın.
  • Sivri biberleri de doğradıktan sonra kızgın yağa önce soğanları sonra biberleri koyup kızarmaya başlayın.
  • Tavuk etini de küp küp doğrayıp (veya kasabınızdan kuşbaşı olarak doğramasını isteyebilirsiniz) , kavrulan soğan ve biberlerin içine ekleyin.
  • Tavuk eti pişmeye başlayınca kabuğu soyulmuş ve doğranmış domatesleri de tavaya ekleyin.
  • Daha sonra salçayı, tuz, karabiber ve istediğiniz diğer baharatları da ekleyin.
  • Domatesler suyunu bırakacaktır.
  • Yemeğiniz suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin.
  • Suyunu çektiğinde yemeye hazırdır

2. Tavuk Sote ( Benim Yapmayı En Çok Tercih Ettiğim )

Yapımını Geçiyorum sadece yukarıdaki malzemelere 2 dal taze kekik ve 2-3 diş sarımsak ekliyorum inanın bana lezzeti çok daha güzel oluyor 😊

3. Mantarlı Tavuk Sote 



Önceden mantar sevmiyordum ta ki mantarlı tavuk sote yiyene kadar! 

Yukarıdaki malzemelere ek olarak yarım kilo mantar ekliyorsunuz fakat mantarlar yumuşadıktan sonra, suyunu fazla çekmesine izin vermeden ocaktan almalısınız. 

 4. Sebzeli Tavuk Sote



Evet tekrar yukarıdaki malzemelere ek olarak sadece havuç ekliyorsunuz lakin havuçları ince bir şekilde doğrarsanız lezzeti diğer sebzelerle daha fazla kaynaşacak ve sebzeli tavuk soteniz çok daha lezzetli olacak. 

5. Körili Tavuk Sote



 Ben körili tavuk sote için Mantarlı Tavuk Sote tarifine köri ekliyorum ve ortaya inanılmaz bir lezzet çıkıyor. Kesinlikle denenmesi gereken lezzetlerden 😊


Evet artık 5 farklı şekilde tavuk sote yapmayı biliyorsunuz 😊 Afiyet Olsun.