Acı Biber Tavukların Yumurtlamasını Sağlar Mı ?



Merhabalar. Geçen gün tavuklarımın yumurtlamadığından yakınırken  bir komşunun tavsiyesi üzerine yemlerine acı biber katmaya başladım. Hiçbiri tavuğum bir aydır doğru düzgün yumurtlamıyordu. On tavuktan haftada 5 yumurta ancak alabiliyordum. Yerleri karanlık, çok fazla ışık almadığı için ben yumurtlamamalarını buna bağlıyordum. Neyse, komşuma anlattığımda yemlerine acı biber katmamı söyledi. İlk başta biraz çekindim hayvanlara eziyet olur diye ama sonra gördüm ki acı biberi çok severek yiyorlar. Acı biberi daha ilk verdiğim günün ertesinde on bir tavuktan 4 yumurta aldım. Daha sonraki günlerde de vermeye devam ettim ve yumurta sayım giderek arttı. Ayrıca civcivlerim de acı biberi gerçekten seviyorlar. Sonuç olarak yumurtlamayan (yaşlı tavukları kastetmiyorum) tavuklarınız varsa sizin de denemenizi öneririm.